tisdag 2 december 2008

BRA DAG!

Alltså idag har alltid varit SOFT. Inget ohanterligt har hänt. Då jag kände mig trött, orekelös och hjälplös och tryck över huvudet. Jag kände mig hängig! då fick jag hjälpa med min docka som jag liksom inte orkade sy själv. HJÄLP TILL SJÄLVHJÄLP! va en klasskamrat

Jag kände mig så TACKSAM för den hjälpen. Så UNDERBART helt enkelt.

Min kompis blev sur idag för att jag och andra (inte jag som började direkt men, men jag var med) skojade om sex och gjorde dåliga skämt. Jag kände mig sårad att hon kände sig sårad men bestämde mig för att låta henne vara.

Då något känns fel mellan mig och en annan och den blir SUR på mig så TROR jag att vår vänskap ska FÖRSTÖRAS helt!!!

men SÅ ÄR DET INTE! och det är så skönt att min kompis och jag kan gruffa lite med varandra och säga rakt på sak vad vi tycker och känner på ont och gott.

Det otroligt befriade var att hon hade samma dubbla beteende som jag själv brukar agera ut. först så säger jag högt att JAG HATAR DETTA! TITTA VAD DOM SÄGER OCH GÖR! JAG TYCKER INTE OM DET! SÅ ONÖDIGT!

Sen så vänder jag mig själv ryggen och GÖR SAMMA SAK, SÄGER SÅ SOM DOM. Så som JAG INTE VILLE SÄGA egentligen. Går emot mig själv fullständigt! Vilket gör att jag tappar tron på mig själv och mina handlingar :(

Hon gjorde samma för efter vi snackat så var vid skilda bord och då hamnade hon i någon sorts sexskämt själv någon började och hon hakade på

Och min fina vän kunde berrätta för mig hur hon gjort och sa att hon inte gillade att hon varit sur mot mig. Jag sa att jag förstod och att vi är människor och att jag tycker om henne som hon är.

Jag är så GLAD att inte vara ENSAM med mitt dubbla beteende. Ena sidan är jag pryd som en ljusjungfru och andlig varelse och den andra sidan är en frisläppt, ibland grova skämt, sexfixerad och riskerar att hamna i säng med någon man förr eller senare. Bara en fråga om tid och plats.

Den andra delen av mig som kommer fram då jag vänder min själ ryggen HATAR jag.HATAR, HATAR, HATAR!

Men hon (den andra delen av mig) är ju bara en produkt av vad som hänt mig. Delad i tu och dessutom är jag tvilling i mitt horoskop :P

SÅ skönt att hon hade samma beteende som jag och ville erkänna och berrätta för mig.

SÅ UNDERBART ATT KUNNA KÄNNA OLIKA SAKER FÖR EN VÄN OCH INTE ALLT POSITIVT och att det FORTFARANDE HÅLLER!

Att kunna prata om det och vänskapen är kvar. WOW! I MUST BE IN HEAVEN!

Har ALDRIG hänt förrut. Alla mina relationer har varit i underläge eller överläge. UNDERBART ATT ÄNTLIGEN FÅ VARA MED OM DETTA!!

Vågar knappt tro att det är sant!

Inga kommentarer: