tisdag 16 december 2008

ursinne igen..haha

Nä inga svordommar nu till en början i alla fall.

Men idag var det en ny lyssningsövning för mig och mina öron. Klassråd och genomgång av terminen. jag är a little allergisk mot allt sånt där.

Allt gick bra och var givande ända tills vi kom till disk och städ då blev det vad jag kallar kärringsnack och pedanteri och jag höll på att gå upp i limningen och till sist exploderade jag (!) och sa vad jag tyckte med arg röst. Jag sa att jag tycker det är jobbigt då klassen snöar in föööör mycket på städ, disk och ordning och reda och en massa anklagelser mot de utan namn som inte skött dom reglerna till 100%. jag TYCKER vi har varit duktiga och gjort bra av oss. Jag sa att jag är en naturlig skuldsugare och när sånt här ältas om så tar jag gärna ofrivillig skuld i allt och att det bara tar att ta upp sånt här och att det nu igen tagit upp större tid än resten av temat. Vilket inte fick medhåll men jag tror annars så var jag nog inte helt ensam i att tycka vad jag tyckte. Ulrika läraren blev upprörd (haha) sen vart det slut och allt gick in på trevliga vibbar om vad bra samtalet varit.

Jag var så tacksam för att M vågade säga ifrån om den pedantiska städkomiten som kommit till tals att det inte kändes bra att ha det så militäriskt det är ju en konstskola

SEn kom skuldkänslorna för att ha blivit arg

Inga kommentarer: