tisdag 9 december 2008

snäll och vänlig bläääh?

Snäll och vänlig då det är ÄKTA är det GULD VÄRT

Men snäll och vänlig och behagande då det bara är falska känslor bakom är bajs värt!

Jag har mer eller mindre 90% av tiden av mitt liv varit snäll, behagande, mjuuk och förstående och det har varken hjälpt mig eller andra!

Vad är det som säger att mjukhet och snällhet alltid är bra? SPECIELT då något är så fel, så fel, så fel som det kan bli!! ska man svara med mjuka vantar och snälla behagande ord eller vända ryggen och fegt gå därifrån med självförakt?

Hur man/jag än gör i snälla flickrollen så skapar jag självförakt mot mig själv, ty en snäll flicka får inte känna ilska, får inte gå utanför ramarna, ska le och ge bort sig själv och sälja sin själ för andras välbefinnande. Alltid behaga som en prostituerad och som en slav vända ryggen och hålla tyst då en orrättvisa uppenbarar sig.

Vara en fin vägdekoration. Annars så väntar det straff både här och där.

Tryggheten är en illusion som man /jag söker jämt och ständigt. Den blir till en hägring

Inga kommentarer: