tisdag 2 december 2008

Äh Leon

Leon och jag var vänner. Vi träffades genom Marcus min kompis från skolan, som jag tyvär inte kunde säga nej till och hamnade i säng med honom. Leon träffade jag på en liten fest vi hade på skolan. Jag var inne i min mest osäkraste period. Hade överlevt sjukhuset bara några månader tidigare och självkänslan och självförtroendet var i botten. Bettedde mig idiotiskt som jag ser det!

Blev vän med Leon nej vi hamnade aldrig i säng. längre fram hamnade jag i säng med en av hans polare. Joel-vi hade enorm attraktion ibörjan och några osv så hamnade jag i hans säng. Motbjudande!

Hela tiden var hon som vänder min själ ryggen där och styrde eller lät sig villigt styras...blääääääääääääääääääh

Innan dess hade Leon och jag en intressant vänskap. Efter det att jag och Joel strulat så rann Leons och min vänskap ut i sanden. Varför fick jag inget svar på. Det bara skedde. Leon hade sin Kim och va fan vet jag.

Jag saknade honom ENORMT efter våra långa telefonsamtal, hans närvaro, hans humor, hans kreativitet, hans musik, hans GALENSKAP.

Det hjälpte inte han var väck ur mitt liv liksom Marcus, liksom Gonza. Fast Marccus och Gonza befann sig på en kant och lite kontakt hade vi ju mellan månaderna.

Igår så snackade jag några ord med marccus på msn och IDAG kom Emelie från min klass och frågade mig: jo känner du en kille som heter Leon...Leon Berg?

Jo...ja..men shit! sa jag. Det klart att jag gör. Hur viste du det?

Hon svarade att hennes bästa kompis Johanna varit tillsammans med honom i ett år. Och att johanna nämt mig eftersom hon sett mig i någon video (((aaaaah vilken video???FAN!) SOM leon har och Leon hade snackat om mig och min andliga syn på livet osv och Emelie hade räknat ut och gissat på att den Frida han snackade om var JAG!!!!

Eftersom jag från början på skolan visat DETTA ÄR JAG!! TADAA
hahaha...alltså jag menar jag försökte visa mig som jag är utan att dölja mig och min livssyn som skiljer sig markant från många andras.

Vad otroligt att hon gissat att den Frida var jag. Emelie och jag kände inte varandra innan skolan började. Vi hade inget som band oss samman och kolla vad sammanbundet allt är.

Bara för några dagar sen funderade jag på om Leon någonsin pratade om mig med dom han känner. Han har en tendens att snacka om såna människor som gjort intryck på honom-och det vet jag att jag har för det har han sagt själv.

Kanske en oviktig grej i det stora hela

Skäms att jag letade upp hans blogg och läste lite. inget intressant mestadels egocentrerade ord och handlingar. Inget som fick mig att sakna honom för den jag TRODDE att han var!

Men han finns i mitt hjärta, inte att jag är kär eller varit det. han var ändå min soulvän på vägen.

Sättet han spelade gitarr som tillät mig känna min själ för en stund, som rörde vid mitt hjärta.

Ja det var mycket Mr. Leon B betydde för mig då. Alldeles för mycket!

Honom kan jag nu vara utan!

Inga kommentarer: