söndag 14 december 2008

DU GER MIG INGEN PLATS!!

Det här med att lyssna alltså!

Nu har jag inte skrivit på ett tag och det är inte för att inget har hänt utan för att det har hänt en massa saker och jag har varit upptagen med en massa nya saker och aktiviteter.

Igår gick jag med i ssla´s prgram och erkände öppet inför världen: JAG ÄR SEX OCH RELATIONS BEROENDE!

Så himla skönt att ÄNTLIGEN inse och börja acceptera att jag har den sjukdomen och att det slutar bara finnas som en undemedveten tendens och beteende som jag själv inte ens ser.

Helt underbart. kände mig så FRI efter det.

Men sen var det hem till min moster som bjöd mig på pizza. Jag kom 30 min för tidigt. Det var svinkallt ute. Inget promenad väder så jag smsade typ 15-20 min innan att jag skulle komma tidigare. Inget ont anade jag med det(!)

Jo det resulterade i en massa BULLSHIT snack under vad jag tror var nästan en timma och SKULDKASTNING :( Av vad hemsk hon kände sig oborstad och oförbered och vilken brist på respekrt det var. Hon gick inte DIREKT PÅ MIG utan malde på om cilla hennes sons tjej som kommit på besök och dykt upp precis som jag 30 min tidigare typ och hon hade haft en jätte dryg reaktion. Hon malde runt detta om och om igen!

Jag säger nu dagen efter

FUCK YOU!

Efter att ha kännt mig lycklig och befriad och lite trygg med det fina kvinnomötet så fick jag ANDNÖD och ENERGIN RASADE som ett blodsockerfall(!"!)

Sen då hon lugnat ner sig så sa hon: ja men Frida du ser trött ut du har gått och lagt dig sent två dagar i rad, måste vara det.

Jag erkände sånt som jag normalt inte erkänner: jag har lite jobbigt med andningen, det är nog emotionellt.

Sen så käkade jag vitlök och det försvann nästan.

Jag lyssnade på och märkte att det var tryggare att lyssna än att slåss för att prata. min gräns och integritet vart starkare av det (!)

Hon pratade och pratade och pratade och om hon frågade mig om något var det bara för hennes egen vinning och intresse. Tilloch med mina svar ville hon göra om och kontrollera.

Jag fick ett fint smycke, några kläder, hon bjussade på maten osv.

Nu efteråt känns det som om det var min betalning för att inte fått ta någon plats. för att bara varit en skugga men det var skönt att känna at jag kunde ta distans genom att lyssna och sluta värdera och dömma.

Det var svårare att inte känna mig meddragen i hennes film då hon rättade mina personliga svar och försökte trycka på mig sin sanning

HON HÖLL LITERÄRT PÅ ATT KVÄVA MIG!!!

Men det var en intressant upplevelse att SE vad som hände på riktigt!

Inga kommentarer: